iWantHelp app

Stel dat je een klantendienst wil contacteren over een factuur die je ontvangen hebt. Met iWantHelp start je een telefoongesprek door de QR-code op die factuur in te scannen. De juiste persoon neemt op en kent al jouw naam en het nummer van de factuur waarvoor je belt.

Zopas werd iWantHelp gelanceerd, een app die een innoverende manier van bellen introduceert voor consumenten die contact opnemen met klantendiensten van grote bedrijven.

Andere leuke eigenschappen zijn dat de beller niet langer een keuzemenu heeft waarnaar hij moet luisteren en waarin hij vaak onbewust een foute keuze maakt. Hij moet zijn klantennummers niet meer opzoeken en doorgeven want de app slaat die op en stuurt ze tijdens het gesprek via het internet mee. Ziet de beller vlak vóór hij op de belknop drukt dat de wachttijd oploopt, dan vraagt hij met 1 swipe de klantendienst hem terug te bellen op een tijdstip naar keuze.

Ideal systems heeft een patent aangevraagd op het mechanisme om via een QR een telefoongesprek op te starten en parallel een datastroom op te zetten die de context van dat telefoongesprek bezorgt aan de klantendienst.

Goedkoper voor de beller

Peter Depoorter, CEO van ideal systems stelt: “De app biedt de beller een leukere ervaring maar drukt ook zijn communicatiekosten. De gesprekken zijn korter omdat de keuzemenu’s, een gedeelte van de wachttijd en de identificatiefase wegvallen en omdat er minder kans is dat de beller doorgeschakeld wordt. De technologie is baanbrekend, de patentaanvraag voor de QR-to-Call technologie loopt en het Agentschap voor Innovatie door Wetenschap en Technologie (IWT) heeft het project gesubsidieerd omwille van het innovatieve karakter en het omzetpotentieel voor Vlaanderen”.

Electrabel en Carglass innoveren mee

iWantHelp is een koepelapp die deze technologie tegelijkertijd aanbiedt voor een reeks bedrijven. Electrabel en Carglass zijn de eerste bedrijven op het platform.

Jan De Smet, Manager Retail bij Electrabel, Groep GDF SUEZ: “We hebben de voorbije jaren fors geïnvesteerd in onze dienstverlening en zijn steeds op zoek naar manieren om het comfort van onze klanten te verhogen. Dit initiatief sluit perfect aan bij onze doelstelling, aangezien de klant via één applicatie toegang krijgt tot de klantendienst van een hele reeks bedrijven. Voor Electrabel krijgt hij bovendien toegang tot een aantal vaak gevraagde gegevens, zoals zijn eventueel openstaand saldo, de datum van de volgende factuur of de staat van zijn domiciliëring.”

Stefan Sterk, contact center manager Carglass:  “De recente vernieuwing en de optimalisatie van ons technologisch CCC-werkplatform én ons online booking-systeem laten de klant toe om op een snelle & gebruiksvriendelijke manier een afspraak te maken waar en wanneer hij wil. Met iWantHelp halen we een nieuwe & innovatieve tool in huis die het voor de klant nog makkelijker en efficiënter maakt om ons te contacteren. Efficiënt voor de klant. Kost-efficiënt voor Carglass.”

Onder andere een bank en een telecommaatschappij volgen op korte termijn. Ook een 80-tal social-profit organisaties zijn gratis in de app opgenomen met beperkte functionaliteit.

HTML5

De app is vanaf vandaag beschikbaar op iPhone en Android, later volgt Windows Phone 8. De app is multi-platform ontwikkeld en gebruikt de HTML5-technologie. Hierdoor kan de app zichzelf dynamisch opbouwen en moet de gebruiker geen updates installeren als nieuwe bedrijven op het platform komen. Deze technologie en de QR-to-Call waren voor het IWT redenen om een KMO-subsidie toe te kennen voor iWantHelp.

Download deze app via Google Play > https://play.google.com/store/apps/details?id=be.idealsystems.iWantHelp

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

No comments yet... Be the first to leave a reply!

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.