HTC Android Invasie

HTC Androids Bernard & Bob hebben de laatste weken een grote invasie in België voorbereid. Duizenden Android poppetjes werden op 9 juni 2011 opgesteld in drie Belgische stations waaronder Antwerpen-Centraal.

Deze campagne werd opgezet om een groter publiek warm te maken voor Android Smartphones van HTC.

 

Dankzij de ‘Inspired By You’ filosofie, zal de Belgische consument kunnen genieten
van een breed gamma mobiele toestellen op maat van zijn persoonlijke mobiele
beleving. Elk toestel biedt niet alleen over een kwalitatieve multimedia-ervaring
en ongeëvenaard gebruiksgemak, maar is bovendien uitgerust met de HTC Sense
intelligentie, die de mobiele belevenis van de consument aangenamer en intuïtiever
maakt dan ooit voordien mogelijk was op een mobiel toestel. Een stijlvol design
maakt het aanbod compleet.

Tot voor kort richtte de communicatiestrategie van HTC zich voornamelijk tot het zakelijke
segment. Om haar aangekondigde marktleiderschap-ambities voor smartphones in België
kracht bij te zetten, werd vandaag het startschot gegeven van de exclusief voor België
uitgewerkte ‘Inspired By You’ campagne.

Mark Moons, Regional Director HTC Benelux: “Met onder andere HTC Sense bieden
we de consument een werkelijk unieke mobiele ervaring. Daarom besloten we ook
deze ‘invasie’ tot een unieke belevenis te maken voor ons publiek.”

Voor de uitwerking van de campagne werd beroep gedaan op het Opwijkse marketing en
communicatiebureau Out of the Crowd, die ook het PR bureau Whizpr onder haar vleugels
heeft en al enkele jaren de persrelaties voor HTC in Belux verzorgt.

Bart Van der Leenen, Managing Director van Out of the Crowd: “Als marketingbureau
is het een luxe om een campagne te mogen opstarten waarbij de klant van bij aanvang
vragende partij is om volledig ‘out of the box’ te denken. Al waren we al lang vertrouwd
met HTC’s bedrijfscultuur, het blijft toch een aangename verrassing wanneer een premium
merk als HTC volmondig ‘ja’ zegt op het voorstel om een UFO uit het dak van Antwerpen
Centraal te laten vliegen en 30.000 HTC Android poppetjes België te laten innemen.”

De ‘Inspired By You’ campagne werd in de afgelopen weken in alle stilte ingezet met een
reeks ludieke teaser-filmpjes rond eigenzinnige Android figuurtjes, die hun plannen voor
een invasie in België vastlegden in een videodagboek. Ook de pers kreeg mysterieuze
anonieme filmpjes voorgeschoteld. Vanaf afgelopen maandag werden de filmpjes
gebundeld op www.inspiredbyyou.be en gepromoot via bumpersponsoring op VT4.
Sindsdien werden er in de treinstations van Brussel Zuid, Antwerpen Centraal en Namen,
verschillende waarnemingen gedaan van UFO’s, bestuurd door Android mannetjes, die
doorheen muren en plafonds vlogen. Met de ‘invasie’ van 30.000 HTC Androids werd
vandaag voor pers en publiek duidelijk dat HTC volop inzet op het marktleiderschap voor
smartphones in België.

Geïnteresseerden kunnen alle filmpjes over de invasie, en binnenkort ook alle andere
acties en wedstrijden over en met HTC in België, volgen op www.inspiredbyyou.be.

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

No comments yet... Be the first to leave a reply!

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.